[O1] Wymiana sprężyn na "sportowe"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patrykos83
    Classic
    • 2013
    • 4

    [O1] Wymiana sprężyn na "sportowe"

    Pozwolę sobie na krótkie podsumowanie :wink:
    Obecnie na liście 126 osób zamawia 206 sztuk.
    Ze 126 osób zamawiających 102 osoby wybrały wysyłkę.
    Ze 102 osób, które wybrały wysyłkę 36 osób przysłało dane adresowe :roll:
    Zamieszczone przez rafiki
    Dane do wysyłki proszę przesyłać na pw w formacie:

    Jan Nowak
    ul. Portowa 12 m. 167
    42-200 Częstochowa

    Uwaga!! Pod danymi adresowymi proszę podać zamówioną ilość sztuk
    Proszę o trzymanie się podanego wzoru
  • ryn3ek
    Drive
    • 2011
    • 67

    #2
    [O1] Wymiana sprężyn na "sportowe"

    Witam
    Ostatnio zdarzyła mi się okazji żeby kupić "prawie" nowe sprężyny za przysłowiową flaszkę wódki. Tylko pojawił się problem

    Mam u siebie zamontowane Bilsteiny B4 i nie wiem czy będą one pasowały do Octavki. Wyczytałem gdzieś, że ori sprężyny od RSa mają około 315 mm, a te z kolei dużo poniżej 300 mm (wymiary widoczne na zdjęciach). Stąd pojawia się pytanie czy one będą pasowały, a jak już będą to ile ona obsiądzie????

    linki:






    O1 1.9 TDI AGR - Szeliniak the 1st

    Komentarz

    • kamil92x
      Rider
      • 2010
      • 701
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Jeżeli te spręzyny są do octavi/golfa/leona to będą pasowały, pytanie czy te B4 wytrzymają na tych spręzynach. Co do obniżenia jakie będzie to takie wróżenie z fusów. Przykładowo springi Eibach Pro Kit mają ok 300mm i obniżają o 30mm to wychodziło by po długości spręzyn że na tych twoich siądzie ok 80mm ale jeżeli spręzyny są dużo twardsze niż seria to mimo dużej róznicy w długości może się okazać że ta spręzyna mniej się ściśnie pod cięzarem auta i obnizenie może wyjść ok 50mm, także póki nie założysz to ciężko powiedzieć ile siądzie
      Octavia ASZ/RS
      Jetta A5

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        ryn3ek, przy tych springach, amorki powiedzą "pa, pa" w bardzo szybkim tempie. Będą pracowały cały czas jakby pod bardzo dużym obciążeniem. Musisz zainwestować w coś mocniejszego, np. B4 Sport lub B6, a najlepiej jakiś gwint.
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • ryn3ek
          Drive
          • 2011
          • 67

          #5
          No i obawiam się, że poza tym nie będą one w ogóle posowały do furki, a poza tym chyba nie opłaca się niszczyć całkiem świeżych amorków (około 10 kkm) za flaszkę wódki (która de facto i tak zostanie wypita)
          O1 1.9 TDI AGR - Szeliniak the 1st

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Wg różnych prawideł które głoszą znawcy tematu do seryjnych amorów (a b4 to zamiennik serii) można zakładać bez drastycznych skutków maks. -35 mm springi.
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • adi747
              L&K
              • 2008
              • 1138

              #7
              ja mam springi -35 w drugim aucie i amory kyb gazowe zamiennik seri i śmiga już rok aż miło
              a wie ktoś co założyć do RS-A żeby pasowało i obiżyło tak z 2cm od seri?? oprócz gwintu
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
              JEST
              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
              octavia 2 2.0TDI BKD

              Komentarz

              • Ayu
                RS
                • 2009
                • 4154

                #8
                adi747, Eibach. Wystarczy wejść na ich oficjalną stronę...

                Komentarz

                • ~bartuss
                  Classic
                  • 2012
                  • 24

                  #9
                  Witajcie nie chciałem robić nowego tematu więc podepne się pod ten
                  Chciałem troche obniżyć octavie myślałem nad Eibachami Sportline ale nie ma chyba do wersji kombi, albo nie umiem szukać :lol: . Zastanawiam się nad pro kitem, który kosztuje w granicach 640zł, jakie byście polecili może inne sprężyny i gdzie najkorzystniej byłoby je kupić.
                  A jeszcze myślałem, żeby kupić MTS gdzie całe "zawieszenie" obniżające kosztuje około 700zł ale chyba jednak zrezygnuje z tego pomysłu.
                  Pozdro 8)

                  Komentarz

                  • Skfarek
                    RS
                    • 2010
                    • 4795
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    ~bartuss, mts typowa budżetówka, dużo osób na tym jeździ, ja mam w polowagenie i nie narzekam. Plusem kompletnego zestawu MTS są amory o skróconym skoku dostosowane do niższych sprężyn, czyli nie będzie efektu dobijania który może pojawić się przy układzie seryjny amor+niski spring.

                    Oczywiście Eibacha do MTSa ma się nijak, nie ta półka :wink:
                    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                    Komentarz

                    • ~bartuss
                      Classic
                      • 2012
                      • 24

                      #11
                      Skfarek dzięki za odpowiedz, jakie są twoje odczucia co do tego mtsa, ile już go użytkujesz? . Panowie a jakie springi byście polecili do trochę większego obniżenia, myślałem nad eibachem sportline ale nie ma go do kombi.

                      Komentarz

                      • adi747
                        L&K
                        • 2008
                        • 1138

                        #12
                        ja te mtsy co mam z przodu wywale wpizdziec bo mamm i amory i sprężyny i na zakrętach nieda sie jeżdzić odczucie jest jakby koło było kwadratowe :evil: założe tak jak mam w meganie coupe i jest zajebi.. czyli seryjne gazowe KYB i na to sprężyny APEX jest nisko dosć twarto a zarazem komfortowo jak na glebe i 17"
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                        JEST
                        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                        octavia 2 2.0TDI BKD

                        Komentarz

                        • ~bartuss
                          Classic
                          • 2012
                          • 24

                          #13
                          Dziek za odpowiedz, a może ktoś miał z was spręzyny AP
                          Kod:
                          http://apshop.pl/pl/29550-Sprezyny-ap.html

                          Komentarz

                          • maciek0701
                            Classic
                            • 2014
                            • 9

                            #14
                            a apex ile obniza -40 i -40? jak odczucia rowno stoi?
                            Zawsze walcz do Końca!

                            Komentarz

                            Pracuję...